U3: EL BARROC. AUDICIONS
Les audicions que s'han de reconèixer a la prova escrita són les següents:
- Tocata i fuga en re m, de J. S. Bach; pot ser "Tocata" o "Fuga". A l'enllaç que vaig posar al blog la fuga comença al minut 2.30.
- "Cànon" de J. Pachelbel; forma part de l'obra Cànon i Giga en Re M per a tres violins i baix continu.
- Concert en la m per a oboè i orquestra, d'A. Vivaldi; només cal reconèixer el segon moviment, que anomenem com el tempo indicat al principi: "Larghetto". A l'enllaç que vaig posar al blog, el segon moviment comença al minut 4.
- "Badinerie" de la Suite en si m per a flauta travessera, de J. S. Bach.
- "Al·leluia" de l'oratori El Messies, de G. F. Händel (o Haendel).
- "Obertura" de l'òpera Orfeo, favola in musica, de C. Monteverdi.
També s'ha de reconèixer si un fragment cantat és un recitatiu, una ària o un cor. No cal reconèixer si són d'una òpera o d'un oratori.
Podeu practicar el reconeixement auditiu analitzant les següents audicions sense imatges; seguiu els apartats habituals: títol de l'obra (subratllat o cursiva), títol de la peça (entre cometes), autor, com la classifiquem segons els intèrprets, segons el tema, segons la textura... Si sabem quines veus o instruments concrets sonen, si sabem a quin gènere concret pertany l'audició... I, sobretot, no us equivoqueu dient a quin període històric pertanyen.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA:
- Audició 1: Anàlisi completa.
- Audició 2: Anàlisi completa.
- Audició 3: Anàlisi completa.
- Audició 4: Anàlisi completa.
- Audició 5: Anàlisi completa.
- Audició 6: Anàlisi completa.
- Audició 7: Recitatiu, ària o cor?
- Audició 8: Recitatiu, ària o cor?
- Audició 9: Recitatiu, ària o cor?
- Audició 10: Recitatiu, ària o cor?